Damian Lewis - a Ty skąd go kojarzysz?

10:28:00


Zacznę klasycznie, mam nadzieję, że duża cześć czytelników chociaż kojarzy aktora, którego zdjęcie widnieje powyżej. Przed wami Damian Lewis - aktor brytyjskiego pochodzenia, urodzony 11 lutego 1971 roku w Londynie. Uczęszczał do Ashdown House School w hrabstwie Sussex, gdzie rozpoczynał swoja aktorską przygodę na szkolnych przedstawieniach. W 1993 roku ukończył Guildhall School of Music and Drama, po czym rozpoczął współpracę z Royal Shakespeare Company, gdzie występował w sztukach takich jak: Romeo i Julia, Horacy, Hamlet z Almeida Theatre w Londynie i na Broadwayu. W 2014 roku został odznaczony przez królową Elżbietę II Orderem Imperium Brytyjskiego (The Most Excellent Order of the British Empire) w stopniu Oficera.


Jego debiutem na ekranie była rola Patricka w dramacie przygodowym Robinson Crusoe. W świat wielkiego kina wszedł rolą majora Richarda D. Wintersa, za którą otrzymał nagrodę Złotego FIPA w Biarritz we Francji oraz był nominowany do Złotego Globu i Złotej Satelity. Rola pochodzi z doskonałego miniserialu pt.: Band of Brothers.


Produkcja, której autorami są Steven Spielberg i Tom Hanks, zdobyła mnóstwo nagród, a w serwisie filmweb plasuje się na pozycji trzeciej w rankingu najlepszych seriali. Miniserial opowiada historię słynnej Kompanii E, 506 Spadochronowego Pułku Piechoty należącego do 101 Dywizji Powietrznodesantowej Armii Stanów Zjednoczonych w trakcie działań podczas II wojny światowej. Podczas 10 odcinków otrzymujemy pełną opowieść poczynając od szkolenia poprzedzającego desant w Normandii, aż do upadku Trzeciej Rzeszy. Serial został oparty na książce Stephena Ambrose’a, która nosi taki sam tytuł. Każdy z bohaterów serialu wzorowany jest na żołnierzach Kompanii E, niektórzy z nich na początku każdego odcinka wspominają swoje przeżycia podczas wojny. Podobno to Mark Wahlberg miał zagrać rolę majora Richarda Wintersa, lecz moim zdaniem wybór Lewisa to strzał w dziesiątkę, co z reszta potwierdzają nagrody. 


Następną i wydaje mi się, że póki co najbardziej rozpoznawalną i najgłośniejszą rolę, zagrał w serialu Homeland, gdzie u boku Claire Danes, która wcieliła się w postać agentki Carrie Mathison, stworzył serial, który stał się jednym z flagowych produkcji stacji Showtime. Liczący już pięć sezonów, wielokrotnie nagradzany Złotymi Globami, czy Emmy, to serial osadzony w konwencji thrillera psychologicznego. Został zaadaptowany przez Howarda Gordona i Alexa Gansę na podstawie izraelskiego serialu Hatufim z 2010 r., stworzonego przez Gideona Raffa. Historia dotyczy odnalezionego nagle i w niewyjaśnionych okolicznościach jeńca wojennego, który przez 8 lat był przetrzymywany w niewoli w Iraku. Oczywiście w rolę Sierżanta Nicholasa Brody'ego wcielił się Damian Lewis. Szczęśliwie wraca on do Stanów ze statusem bohatera narodowego. Udzielane przez niego wywiady i wystąpienia budują zaufanie społeczeństwa, a jedyną osobą, która nie dowierza w jego niewinność i męczeństwo jest właśnie Carrie Mathison. To ona próbuje za wszelką cenę udowodnić, że "cudownie odnaleziony" wojskowy nie jest tym za kogo się podaje. Lewis za rolę Nicholasa Brody'ego otrzymał Złotego Globa, Emmy oraz Złotą Satelitę w kategorii Najlepszy aktor w serialu dramatycznym.


Od 17 stycznia tego roku stacja Showtime wypuściła nowy serial, w którym główna rolę dostał właśnie Damian Lewis. Mówię o Billions, którego będzie dotyczyć następny post. Powiem tylko, że produkcja przykuła moją uwagę, dzięki jednemu z lepszych pilotów, jeśli chodzi o nowości w świecie seriali. Więcej zdradzać nie będę, ale od razu zaznaczam, że warto czekać, bo ta produkcja to duże zaskoczenie, moim zdaniem pozytywne.


W kwestii podsumowania, uważam Damiana Lewisa za bardzo utalentowanego i potrafiącego wcielić się w przeróżne rolę aktora, dzięki czemu jest on jednym z moich ulubionych aktorów serialowych. Oczywiście to nie wszystkie seriale z jego udziałem, ale wymieniłem oraz przedstawiłem te, które widziałem i wiem, że są godne polecenia. Jako ciekawostkę powiem na koniec, że Damian Lewis ma duże szanse zostać nowym agentem 007, co z tego wyjdzie okaże się zapewne wkrótce, gdy zacznie powstawać 25 część o Jamesie Bondzie.



Mam nadzieję, że mój post się spodobał, jeśli tak to byłbym wdzięczny za komentarz. 
Bardzo dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Zapraszam na stronę na Facebooku: https://www.facebook.com/serialowyguru?ref=hl
Zapraszam na stronę na Instagramie: https://www.instagram.com/serialowyguru/




10 komentarze

  1. Ciekawy post. Nie znałem tego aktora wcześniej zbyt dobrze. Po tym co napisałeś chyba obejrzę Homeland. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie wpadał mi w oko. Znaczy twarz kojarzę, ale jakby ktoś mnie zapytał na ulicy stawiając go przede mną to odpowiedź była by tylko jedna: nie znam człowieka :) Z tymże ja mało co oglądam :) www.literattka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest dobry aktor, ale ma coś w sobie takiego, że irytuje a jednocześnie przyciąga widza. Bez dwóch zdań najbardziej kojarzę go z roli "Homeland" no i oczwyiście "kompanii braci". Do Billions sie jeszcze nie zabieram, bo czasu mało, a recenzje takiesobie. Zresztą dziś Daredevil więc mam co robic;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, proszę, ma zamiar zagrać bonda? Szczerze? Ja go nie widzę - za mało przystojny ;). Ale może się mylę. Dla mnie ten aktor jest niewyraźny, nie widać go w tym całym bałaganie aktorskim. Kojarzę buzię ale nie potrafiłabym powiedzieć w jakim filmie grał. Dlatego o jego talencie się nie wypowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj nie, nie potrafię go sobie wyobrazić w roli Bonda...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzę tego Pana z Homeland. Serial na początku mi się bardzo spodobał, później to już na siłę robiony, żeby tylko kolejny sezon powstał, przestałam oglądać. Nie było sensu tracić czasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już wiem, wg jakiego aktora poszukam tytułu na dzisiejszy wieczór. Dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  8. Kojarzę tego aktora, chociaż nie widziałam żadnego filmu z nim 😃

    OdpowiedzUsuń
  9. Homeland - cudowny serial do czasu, my z narzeczonym zakończylismy oglądanie na 3 sezonie ...Bond ? niee!
    Adatoniewypada z 3kreskipowyzej0

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz, mam nadzieję że wrócisz :)

Grodzicki Filip. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popularne Posty

Dzieje się na Facebooku

src="//zblogowani.pl/code/125x125/black/335429/btn.png" alt="zBLOGowani.pl">